MIEJSKI OŚRODEK KULTURY W ZAMBROWIE

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury w Zambrowie

serdecznie zaprasza na koncert

„FOR YOU”
ADAMA KOWALEWSKIEGO I PIOTRA WYLEŻOŁA

DATA: 30 listopada 2013r.

GODZINA: 19:00

BILETY W CENIE: 30zł

REZERWACJA MIEJSC W KASIE KINA pod numerem tel: (86) 475 44 88

ADAM KOWALEWSKI - Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, od 1999 także wykładowca tego wydziału, w klasie kontrabasu i gitary basowej. Współpracował i współpracuje od wielu lat z czołówką polskich muzyków jazzowych takich, jak: Janusz Muniak, Jan Ptaszyn Wróblewski, Tomasz Szukalski, Tomasz Stańko, Piotr Baron, Piotr Wojtasik, Leszek Możdżer, Adam Pierończyk, Jarosław Śmietana, Eryk Kulm, i wielu innych. Grał na wszystkich ważniejszych festiwalach jazzowych w Polsce, także w krajach, jak Niemcy, Austria, Francja, Holandia, Belgia, Włochy, Czechy, Słowacja, Bułgaria, Węgry, Litwa, Ukraina, Rosja, Meksyk. Występował również u boku takich międzynarodowych gwiazd, jak Bennie Maupin, Eddie Henderson, Gary Bartz, John Abercrombie, John Purcell, Kevin Mahogany, Steve McCraven, John Gross, Scott Hamilton, Duffy Jackson, Dolph Castellano, Karin Krog, Andy Mandorff, Wolfgang Puschnig, Dave Friedman, Tuna Otenel, Rusty Jones. Wybrana dyskografia:

- "Infinity" - Eryk Kulm Quintessence (1993)

- "Live at Jazz Jamboree" - Eryk Kulm Quintessence (1995)

- "Talk to Jesus" - Leszek Możdżer Sextet (1996)

- "Few Minutes in the Space" - Adam Pierończyk Trio (1997)

- "Melodies" - Anna Serafińska (1999)

- "African Lake" - Jarosław Śmietana/Gary Bartz (2000)

- "Out of the Question" - Jarosław Śmietana/John Purcell (2001)

- "Goes to Heaven" - Dorota Miśkiewicz (2001)

- "Yearning" - Wyleżoł/Kowalewski/Żyta Trio (2002)

- "Annie" - Janusz Muniak Quartet (2002)

- "Amusos" - Adam Pierończyk (2003)

- "Up To Scratch" - Andy Mandorff (2004)

PIOTR WYLEŻOŁ - Urodził się 6 grudnia 1976 roku. Już jako dziecko zdobywał nagrody na ogólnopolskich konkursach pianistycznych i koncertował z repertuarem klasycznym. W wieku 10 i 11 lat z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii w Rybniku grał koncerty fortepianowe Mozarta i Beethovena.

W 1989 r. ukończył Państwową Szkołę Muzyczną i stopnia im. Karola i Antoniego Szafranków w Rybniku w klasie fortepianu Romany Fritzowej. w 1995 r. ukończył Państwowe Liceum Muzyczne im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu Ireny Kryszczukajtis. w 2000 r. uzyskał dyplom ukończenia Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie fortepianu Wojciecha Niedzieli.

Karierę na scenie jazzowej rozpoczął jeszcze w okresie studiów, w zespołach m.in. Janusza Muniaka, Jarka Śmietany i Marka Bałaty. Jako student również był laureatem licznych konkursów i festiwali jazzowych: Jazz Juniors w Krakowie (I nagroda), Festiwal Standardów Jazzowych w Siedlcach (I nagroda), „Klucz do Kariery” – Pomorska Jesień Jazzowa, Jazz nad Odrą we Wrocławiu (nagroda indywidualna dla najlepszego instrumentalisty), Międzynarodowy Konkurs Improwizacji Jazzowej (Katowice).

Od początku swojej działalności artystycznej lider własnego trio. W 2001 roku ukazała się pierwsza autorska płyta pianisty „Yearning“ nagrana wspólnie z Adamem Kowalewskim na kontrabasie i Łukaszem Żytą na perkusji. Już wtedy prasa nie szczędziła ciepłych słów: „To jeden z najciekawszych debiutanckich albumów. Trio złożone z młodych polskich muzyków zbudowało nastrój godny największych osiągnięć w swym gatunku.” (Jazz Forum 11.2001). W 2006 roku ukazała się druga płyta „Piano Trio” ( z Łukaszem Żytą na perkusji i Michałem Barańskim na kontrabasie). W pażdzierniku 2009 roku nakładem renomowanej wytwórni Fresh Sound Records ukazała się trzecia, najnowsza płyta tria pianisty zatytułowana „Children’s Episodes”. Płyta wydana została w serii New Talent, w której można znaleźć takie nazwiska, jak Brad Mehldau, Kurt Rosenwinkel czy Chris Cheek. Warto nadmienić, że Piotr Wyleżoł jest pierwszym Polakiem, który dostał się do tego zaszczytnego grona. Płyta ta została również nominowana do nagrody Fryderyk 2010 w kategorii Jazzowy Album Roku. W dyskografii Piotra Wyleżoła jako lidera, poza studyjnymi płytami tria, znajdują się również dwa albumy koncertowe. Pierwszy to „Quintetu Live“, która ukazał się w 2010 roku z gościnnym udziałem Adama Pierończyka (sax) oraz Davida Doruzki (git.), oraz zarejestrowany podczas festiwalu „Jazz w Gdyni“ recital na dwa fortepiany ze Sławkiem Jaskułke i wydany pod nazwą DuoDram.

Podczas dotychczasowej obecności na profesjonalnej scenie jazzowej miał okazję współpracować z wieloma jej osobistościami, jak : Billy Hart, Edd Schuller, Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Jarosław Śmietana, Tomasz Stańko, Jan Ptaszyn Wróblewski, Grzegorz Nagórski, Kazimierz Jonkisz, Andrzej Cudzich, Adam Pierończyk, Gary Bartz, John Purcell, Urszula Dudziak, Mika Urbaniak, Marek Bałata, Ewa Bem, Piotr Baron, Antymos Apostolis, Nigel Kennedy, Steve Logan, Monty Watters, Bennie Maupin, Janis Siegel i inni. Od 2005 roku regularnie współpracuje z Nigelem Kennedy’m, biorąc udział w jego autorskich projektach, a także koncertach muzyki klasycznej, m.in. jako klawesynista w repertuarze J.S.Bacha czy A.Vivaldiego.

Piotr Wyleżoł występował na wielu koncertach i festiwalach w Polsce oraz kilkudziesięciu krajach świata. Poza płytami nagranymi jako lider i współlider, uczestniczył w nagraniach kilkudziesięciu płyt z innymi artystami i liczba ta stale rośnie. Od października 2007 prowadzi klasę fortepianu w Katedrze Jazzu i Muzyki Współczesnej Akademii Muzycznej w Krakowie.

Informacje ze strony PIOTRWYLEZOL.PL

Płytę "For You" wypełnia pięć premierowych kompozycji Adama Kowalewskiego, ''White Water'' Piotra Wyleżoła oraz dwa standardy: ''Little girl I miss You'' Bunky'ego Greena i ''If one could only see'' Billy'ego Harpera.

Adam Kowalewski okazuje się być kompozytorem wyjątkowym. Urzeka i wzrusza przepiękny temat ''Cause I love You'' otwierajacy płytę. Pięknie i klasycznie brzmi fortepian, subtelnie, czysto i delikanie -kontrabas. Wyśmienite osiem minut!

Nawiązaniem do klasycznego tanga jest temat ''Tango for Tuna''. Doskonale kreowane impresje kontrabasu sąsiadują z czystym i pełnym swoistego patosu podkładem fortepianowym.

Ogrom energii uwalniają instrumentaliści w trakcie ''Little girl I'll miss you''. Twarde, wręcz agresywne akordy fortepianu i niemal szarpane przez Kowalewskiego struny sprawiają, iż kompozycja Greena lśni w nowych ramach tej interpretacji blaskiem autentycznej świeżości.

Jedyna w tym zestawie kompozycja Piora Wyleżoła to pięknie rozpisana na dwa instrumenty ''White water''.

Bardzo impresyjny charakter jest z kolei domeną utworu ''Mińsk''. Tu pełną gamę pasażowych klimatów rozciąga przed nami kontrabas Kowalewskiego; niezwykle delikatny, niemal muskający zaledwie przestrzeń.

Najbardziej charakterystycznym dla stylistyki wypracowanej przez Piotra Wyleżoła wydaje się być temat ''Shosta's dance''. Tu ujawnia się pełnia wyjątkowego temperamentu pianisty, tak doskonale rozpoznawalnego dzięki wypracowaniu własnego sposobu artykulacji i synkopowania. Druga część utworu należy jednak do Kowalewskiego, kreującego tu jedną z najbardziej rozbudowanych partii solowych na całej płycie.

Pięknym zakończeniem albumu jest ''If one could only see'' Billy'ego Harpera. Subtelna i urzekająca nastrojem mistrzowska interpretacja!

''For You'' nasycona jest zarówno bezmierną radością jak i swego rodzaju melancholią. Dużo tu stylistycznych odniesień i zapożyczeń, które instrumentaliści potrafią wykorzystać w wyśmienitym stylu, tworząc muzykę pełną oryginalnego wdzięku i urzekającej gracji.

Piękna, pełna uczucia kameralna płyta.

Informacje ze strony longplayrecenzje.blox.pl